søndag 7. september 2008

Hjernebry

Jeg lurer på en ting..en sånn ting som jeg kan bruke mye tid å tenke på B) Bryr vi jenter oss egentlig om gutter er trendy eller ikke? Som i kjærester eller potensielle kjærester. Jeg har egentlig aldri brydd meg om det, selv om jeg eeelsker mote og trender. Bare brydd meg hvis gutten var utrolig strilete/harry - et sted må en grense settes. Men igår bestemte jeg meg for at den neste piece of man som jeg skal gidde å bruke tid på, skal være stilbevisst og kul og kulturell. En gang må være den første, ikke sant? I tillegg til at jeg lurer på dette, så lurer jeg også på hvor mye gutter bryr seg om jenter er trendy. Mitt første innstinkt er: veldig lite. Men så tenker jeg på alle de gangene som gutter faktisk har kommentert det jeg har hatt på meg, på en positiv måte og særlig har dette vært når jeg har hatt på meg noe litt utenom det vanlige. Og da tenker jeg at kanskje gutter egentlig er hemmelig fascinert av jenter og jenters fascinasjon for klær. Homofile gutter tror jeg bryr seg om at guttene deres er trendy og striglet. Homofile jenter tror jeg ikke bryr seg en døtt om mote men det er kanskje bare en fordom? Ikke vet jeg, men kanskje vet Åse? Eller noen av dere som leser dette innlegget? Kommenter i såfall gjerne!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg kom til å tenke på denne sangen:

"I hope you hang yourself with your H&M scarf
While jacking off listening to mozart
You bitch and moan about LA
Wishing you were in the rain reading Hemingway
You don’t eat meat
And drive electrical cars
You’re so indie rock it’s almost an art
You need SPF 45 just to stay alive

You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like boys
You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like…


You’re so sad maybe you should buy a happy meal
You’re so skinny you should really Super Size the deal
Secretly you’re so amused
That nobody understands you
I’m so mean cause I cannot get you outta your head
I’m so angry cause you’d rather MySpace instead
I can’t believe I fell in love with someone that wears more makeup than me..

You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like boys
You’re so gay and you don’t even like boys

Marianne sa...

Med andre ord: kulturelle menn is a no-go?

Åse sa...

ein person som er oppteken av mote går sikkert helst etter likesinna. men det spørst vel kor mykje det har å seie for vedkomande. like born leikar ofte best, men det er mykje som spelar inn når ein er på jakt etter ein make :)

Marianne sa...

Eller opposites attract?

Åse sa...

vel.. den er eg vel litt usikker på når det gjeld mote