mandag 13. oktober 2008

Minner

Siden denne bloggen er en fusjon av meg selv og Åse, fikk jeg plutselig lyst til å skrive et innlegg om 3. år på videregående. Det var nemlig dette året at Marianne møtte Åse. Er så rart det med minner, hvorfor noen blir hengende fast i netthinnen fremfor andre. Når jeg tenker på 3. klasse tenker jeg på min venninne (som kan få være anonym om hun vil) som bodde "langt" hjemmefra og levde tilværelsen som en fattig student i kollektiv. Derfor tvang hun meg alltid til å bli igjen etter friminuttene, vente til alle var gått inn fra røykepausen sin og så plukket hun opp stumpene og gjemte de øverst på dørstokken. Jeg tenker også på to grove rundstykker, som vanligvis var min lunsj uten noe som helst pålegg. Og meg og Dina, som kjøpte rullekake på butikken i fritimen, gikk tilbake til klasserommet og delte kake med tapetkniv og spiste til vi nesten spydde. Jeg tenker på Jenny med de svarte øynene og voksenopplæringen lenger inne i gangen og hvordan vi aldri fikk gå på deres do fordi det var alltid en gulsott ute og gikk. Hva vi leste og lærte dette året husker jeg minimalt av, bortsett fra at islandsk og gammalnorsk hadde vel stor kvote av vår læreplan. Det beste med 3. året var at jeg ble kjent med to alvorlig bra jenter som jeg sang Bloodhound Gang med på bussen og gjorde gruppearbeid med på Kvarteret for så å prøve å bli full før kl 22 da prisen på øl gikk opp og som jeg fremdeles regner som to av mine aller beste venner og favorittpersoner idag. You and Me Baby.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Er det et tegn på alderdom når en begynner å mimre tilbake til gode, gamle dager?

Jeg forstår ikke helt hvem den stumpespisende venninnen din kan være...! :p

Marianne sa...

Alderdom betyr vel bare at man har levd - og lever? Ikke lett å se for seg hvem som kan ha holdt på med sånntno nei .. ;)

Åse sa...

"stumpespisende" !

Anonym sa...

Det er faktisk snart 10års jubileum for når vi traff hverandre!! vi burde feire med rullekake!!!:)
klemmer!!

Marianne sa...

Hehe ja men i hvilken by??

Åse sa...

ja me kan jo ha klassefest. =[

Marianne sa...

:/:/:/ Tror vi holder oss til en trekant..