lørdag 22. november 2008

åse marifjæren si julefilmliste

ja det var desse julefilmane som eg er så oppteken av for tida..
marianne har jo allerede nevnt "the family stone", "alene hjemme" og "et amerikansk eventyr" som sine favorittar. the family stone ligg også høgt på mi favorittliste. andre som må nevnast er "the holiday", "love actually", "en dag uten krig", og sist men ikkje minst; gode, gamle "tante pose". det er veldig lenge sidan eg har sett "alene hjemme" filmane nå, men når dei blir sendt lille julafta, og pappa sit og ser på og ler seg ihjel –då er det jul!

7 kommentarer:

Marianne sa...

Hehehe ja Alene Hjemme er julestemning. KEVIIIIIIN!!! :P The Holiday og Love Actually har jeg aldri sett (sikkert som eneste jente på jord)men din kjære har snakket varmt om sistnevnte film opptil flere ganger.

Anonym sa...

Du glemmer stadig "Tri Orisky pro Popelku". Eg har tilogmed filmmusikken - spesialimportert fra en tjekkisk nettbutikk. Då e det alvorlig...

Marianne sa...

ÅÅÅåååå jaa!!! Beste julefilm ever.. :) Must See TV

Anonym sa...

Og det er ikke engang en julefilm egentlig :)

Åse sa...

nja.. eg vurderte den óg. men kom fram til at den ikkje passa heilt "inn" i lista. som du seier alex, så er det jo ikkje nokon julefilm. det er berre det at me ser på den kvar jul. og -eg ville aldri ha tillete meg sjølv å sjå den utanom julafta! det spolerer jo heile gleda av å vakne opp julemorgon og høyre kjenningsmelodien til popelko :)

Marianne sa...

Leste nettopp om en fransk film, En Julefortelling, kunne gjerne være noe? Jeg tror kanskje den går på kino nå. Selv gleeeder jeg meg til Madagaskar 2!!

JohnStark sa...

Bad Santa med Billy bOb!